2 okt. 2014

Kompletteringar och okänt glas

På sista tiden har jag lyckats komplettera bäde det ena och det andra. Dagens fynd var en liten tavla.

Hemma fanns en i samma serie. Nu ska dom få en plats vid köksfönstret, efter en liten borrning.

Denhär lilla figuren har också en kompis på hyllan.

TB, det är visst Tore Borg det =)

Läderkatten kommer att få bo med Fauni-figurerna, speciellt lilla Sumppi-flickan, fast den eg. inte är en Fauni-figur. 

Ingen märkning undertill.

Vasen har inget som ens liknar här hemma. En okänd skönhet som ingen verkar känna igen.

Min första tanke då jag såg vasen , var att jag vet inte om den är ful eller fin. Medan jag funderade kom en främling fram och sa att han just hållit i den i 10 minuter och funderat på samma sak. Vi kom fram till att den har någonting som lockar, varefter han sa att det var tur att jag köper den fö annars hade han gjort det. Vi kassan såg han lite snopen ut, sa att han ångrar att han inte tog den. Ju mer jag tittar på vasen, desto finare blir den.

Hanblåst?

Oj, vad jag skulle villa veta mera om den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar